Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser” wraz z gminą Bolesław uzyskało dotację z Unii Europejskiej na szereg zajęć wspierających dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z Zespołu Przedszkolno – Szkolnego w Krzykawie.
                                                                
                                                                W ramach projektu pn. „Edukacja włączająca w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Krzykawie” oprócz specjalistycznych form wsparcia, które poprawią funkcjonowanie uczniów i
                                                                uczennic, przewidziano także znaczące doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz inwestycje, które sprawią, że budynek szkoły stanie się dostępny pod względem
                                                                architektonicznym i komunikacyjno-informacyjnym. 
                                                            
                                                                
                                                                W projekcie przez najbliższe pięć lat szkolnych (w okresie 2.09.2024-30.06.2029) realizowane będą zajęcia dopasowane do zdiagnozowanych potrzeb minimum 49 uczniów i
                                                                uczennic ze specjalnymi potrzebami, tj.:
                                                                a)    Zajęcia: kompetencje emocjonalno- społeczne dla uczniów klas 1-3. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze:  jedna grupa, w każdej po 4
                                                                osoby, jedna godzina tygodniowo. Początek zajęć - rok szkolny 2024/2025.
                                                                b)    Zajęcia: kompetencje emocjonalno- społeczne dla uczniów klas 4-8. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze:  jedna grupa, w każdej po 4
                                                                osoby, jedna godzina tygodniowo. Początek zajęć - rok szkolny 2024/2025.
                                                                c)    Zajęcia logopedyczne. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze:  dwie grupy, w każdej po 4 osoby, jedna godzina tygodniowo (na grupę).
                                                                Początek zajęć - II okres roku szkolnego 2024/25.
                                                                d)    Zajęcia gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze:  trzy grupy, w każdej po 5 osób, jedna godzina
                                                                tygodniowo (na grupę). Początek zajęć - od roku szkolnego 2025/2026.
                                                                e)    Zajęcia terapii integracji sensorycznej: zajęcia indywidualne dla 6 uczniów. Jedna godzina tygodniowo (na ucznia) – początek zajęć w roku szkolnym
                                                                2025/2026, po uzyskaniu kwalifikacji przez kadrę.
                                                            
                                                                
                                                                W projekcie planujemy także wsparcie kompetencyjne dla minimum 2 nauczycieli Szkoły, w postaci studiów podyplomowych -  Integracja sensoryczna oraz
                                                                Trener TUS - Trening Umiejętności Społecznych.
                                                            
                                                                
                                                                Efektami projektu w Zespole Przedszkolno – Szkolnym w Krzykawie będzie zwiększenie się  dostępności do dobrej jakości edukacji włączającej. Odbędzie się 1270 godzin
                                                                dydaktycznych godzin dodatkowego, specjalistycznego i bezpłatnego wsparcia. Zajęcia zostały dobrane po przeprowadzonej diagnozie potrzeb i oczekiwań środowiska, część z nich
                                                                będzie nowością dla uczniów.
                                                            
                                                                
                                                                Zakupimy sprzęt do prowadzenia zajęć terapeutycznych, jedno pomieszczenie przystosujemy do funkcji sali do terapii integracji sensorycznej. Zwiększymy dostępność informacyjno-
                                                                komunikacyjną Szkoły (remont toalety dla osób z niepełnosprawnościami, zakup pętli indukcyjnej, planów tyflograficznych).
                                                            
                                                                
                                                                
                                                                #FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie
                                                            
                                                                
                                                                
                                                                Wartość projektu: 625 278,48 zł    
                                                                Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 580 275,18 zł
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
Rekrutacja do projektu – rok szkolny 2024/2025
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                Dokumenty do pobrania:
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                Plakat z głównymi informacjami o rekrutacji z uwzględnieniem zasad ETR:
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                Załącznik nr 1a – wzór formularza zgłoszeniowego dla ucznia/uczennicy;
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                Załącznik nr 1b – wzór formularza zgłoszeniowego dla nauczyciela/nauczycielki;
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                
                                                            
                                                                Załącznik nr 4 – formularz rezygnacji.