 
                                                        
                                                                
                                                            
                                                                Szanowni Państwo,
                                                                ochrona zatrudnienia oraz zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach to główne cele pakietu regulacji, które składają się na Tarczę Antykryzysową.
                                                                Regulacje te weszły w życie 1 kwietnia br. Przedstawiamy skrótowe zestawienie informacji na temat wsparcia realizowanego przez ZUS w ramach Tarczy Antykryzysowej.
                                                                Samozatrudniony (nie zatrudnia pracowników)
                                                                • Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
                                                                • Świadczenie postojowe
                                                                • Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
                                                                Zleceniobiorca + wykonawca dzieła
                                                                • Świadczenie postojowe
                                                                Płatnik składek, który zgłosił do ubezpieczeń społecznych mniej niż 10 ubezpieczonych
                                                                • Zwolnienie z obowiązku opłacania składek pobieranych przez ZUS,
                                                                • Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
                                                                Każda firma
                                                                • Odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek należnych za okres od stycznia 2020 r. (bez opłaty prolongacyjnej).
                                                                Aby otrzymać wsparcie z ZUS, w ramach „tarczy antykryzysowej”, trzeba złożyć odpowiedni wniosek. Są one dostępne na Platformie Usług Elektronicznych ZUS i na stronie
                                                                www.zus.pl. Wnioski można złożyć drogą elektroniczną przez PUE ZUS, za pośrednictwem poczty, osobiście w placówce ZUS - do skrzynki na dokumenty oznakowanej napisem "Tarcza
                                                                antykryzysowa”, bez kontaktu z pracownikiem ZUS.
                                                            
                                                                
                                                                
                                                                Po szczegóły zapraszamy na zus.pl
                                                                • Zwolnienie małych firm, zgłaszających do 9 osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 r.
                                                                • Świadczenie postojowe dla osób, które wykonują umowy cywilnoprawne (umowy zlecenia, agencyjne, o dzieło)
                                                                • Świadczenie postojowe dla samozatrudnionych
                                                                • Ulga w opłacaniu składek bez opłaty prolongacyjnej – odroczenie terminu płatności lub rozłożenie na raty należności z tytułu składek
                                                                Kontakt telefoniczny z ZUS
                                                                • specjalne nr telefonu dostępne w dni robocze (pn.- pt.) w godzinach 7 - 15:
                                                                o 22 290 87 01
                                                                - obsługa w sprawie świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji;
                                                                - obsługa w sprawie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola, szkoły;
                                                                o 22 290 87 02; 22 290 87 03
                                                                - obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców.
                                                                • ogólnopolska infolinia pod numerem telefonu 22 560 16 00 dostępna w dni robocze (pn.-pt) w godzinach 7-18.
                                                                   
                                                            
















 
 























