Pozostałe

18.06.2021

OBWIESZCZENIE O WYDANIU DECYZJI

OBWIESZCZENIE O WYDANIU DECYZJIczytaj więcej

OBWIESZCZENIE O WYDANIU DECYZJI
18.06.2021

Informacja

INFORMACJA DO PUBLICZNEJ WIADOMOŚCI - WOJEWODA MAŁOPOLSKI zawiadamia, o wydaniu 16 czerwca 2021 r. decyzji o o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu dla inwestycji pn.: Rozbiórka istniejącego gazociągu wysokiego...czytaj więcej

Informacja
18.06.2021

Obwieszczenie

OBWIESZCZENIE O WYDANIU DECYZJI - WOJEWODA MAŁOPOLSKI zawiadamia, że 16 czerwca 2021 r. została wydana decyzja znak: WI-IV.747.1.15.2021 o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu dla inwestycji pn.: Rozbiórka istniejącego...czytaj więcej

Obwieszczenie
09.06.2021

PROGRAM WCZESNEJ INTERWENCJI DOTYCZĄCY BADAŃ PRENATALNYCH – podstawowe informacje

KWALIFIKACJA DO BADAŃPodstawą zakwalifikowania się do badań prenatalnych jest:•    miejsce zamieszkania na terenie powiatu olkuskiego lub krakowskiego (z wyłączeniem miasta Kraków) w rozumieniu Kodeksu Cywilnego;•    wiek poniżej 35 roku życia;•  ...czytaj więcej

PROGRAM WCZESNEJ INTERWENCJI DOTYCZĄCY...
02.06.2021

BEZPŁATNA REHABILITACJA ROLNIKÓW W CENTRACH REHABILITACJI ROLNIKÓW

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zgodnie z ustawowym obowiązkiem zapewnia rolnikom możliwość korzystania z bezpłatnej rehabilitacji leczniczej. Rehabilitacja w zakresie układu ruchu i układu krążenia jest zorganizowana w formie 21-dniowych turnusów...czytaj więcej

BEZPŁATNA REHABILITACJA ROLNIKÓW W...
02.06.2021

Zawiadomienie

Zawiadomienie Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska znak: DOOŚ-WDŚZIL.420.9.2020.KM.5 z dnia 24 maja 2021r. dotyczące zgromadzenia materiału dowodowego w sprawie toczącego się postepowania odwoławczego od decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach...czytaj więcej

Zawiadomienie
01.06.2021

TPK - Teleplatforma Pierwszego Kontaktu

Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta....czytaj więcej

TPK - Teleplatforma Pierwszego...
01.06.2021

Kolejne sukcesy Oskara

W dniach 22 i 23 maja 2021r. w Katowicach odbył się IV Ju Jitsu Silesian Open. Turniej zorganizowany przez Śląski Związek Ju-Jitsu rozgrywany był na 4 matach. - Konkurencje rozegrane:...czytaj więcej

Kolejne sukcesy Oskara
28.05.2021

Obwieszczenie

Obwieszczenie Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie znak: GL.ZUZ.2.4210.23.2021.TL RKW-2021-8492 z dnia 20 maja 2021r. o wydaniu decyzji administracyjnej w sprawie udzielenia Zarządowi Drogowemu w Olkuszu, al. 1000-lecia 1a, 32-300 Olkusz...czytaj więcej

Obwieszczenie
27.05.2021

Obwieszczenie

Obwieszczenia Wojewody Małopolskiego zawiadamiającego o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie terminalu dla inwestycji pn.: Rozbiórka istniejącego gazociągu wysokiego ciśnienia DN500 MOP 5,0 MPa...czytaj więcej

Obwieszczenie
01.06.2021

TPK - Teleplatforma Pierwszego Kontaktu


Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

 

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.


Jeden numer dla całej Polski

Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

Pomoc medyczna w nocy, w weekendy i święta? Otrzymasz ją w TPK

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

 

Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

·wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)

·kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)

·a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.


Jak wygląda rozmowa?

Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

 

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Autor:

autor

Pogoda

23 czerwca Temperatura: 25°C Wiatr: 9 km/h,

Kalendarz

imieniny: