Pozostałe

02.09.2025

DWUJĘZYCZNY MALUCH

REKRUTACJA W PROJEKCIEDWUJĘZYCZNY MALUCHREALIZACJA PROGRAMÓW DWUJĘZYCZNOŚCI W ZAKRESIEJĘZYKA ANGIELSKIEGO W GMINIE BOLESŁAW realizowane w Przedszkolu im. Barbórki w Bolesławiu, Przedszkolu w Krzykawie, Przedszkolu w Podlipiu i Przedszkolu w Laskach  udział...czytaj więcej

DWUJĘZYCZNY MALUCH
21.08.2025

Informacja Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa

Wykaz nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy KRA.WKUZ.GZ.4243.96.2025.KG.1 Wykaz nieruchomości do dzierżawyczytaj więcej

Informacja Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa
14.08.2025

Przerwa w dostawie energii elektrycznej 

Szanowni Państwo,prowadzimy teraz prace dla poprawy pewności zasilania oraz dla rozbudowy sieci energetycznej. Wiążą się one z koniecznością czasowego wyłączenia pewnych jej fragmentów.czytaj więcej

Przerwa w dostawie energii...
14.08.2025

Przerwa w dostawie energii elektrycznej 

Szanowni Państwo,prowadzimy teraz prace dla poprawy pewności zasilania oraz dla rozbudowy sieci energetycznej. Wiążą się one z koniecznością czasowego wyłączenia pewnych jej fragmentów.czytaj więcej

Przerwa w dostawie energii...
14.08.2025

Przerwa w dostawie energii elektrycznej 

Szanowni Państwo,prowadzimy teraz prace dla poprawy pewności zasilania oraz dla rozbudowy sieci energetycznej. Wiążą się one z koniecznością czasowego wyłączenia pewnych jej fragmentów.czytaj więcej

Przerwa w dostawie energii...
14.08.2025

Przerwa w dostawie energii elektrycznej 

Szanowni Państwo,prowadzimy teraz prace dla poprawy pewności zasilania oraz dla rozbudowy sieci energetycznej. Wiążą się one z koniecznością czasowego wyłączenia pewnych jej fragmentów.czytaj więcej

Przerwa w dostawie energii...
23.07.2025

eGazomierz

Polska Spółka Gazownictwa sp. z o.o. (dalej: PSG) uprzejmie informuje, że na terenie Państwa gminy rozpoczynamy realizację projektu eGazomierz. Przedsięwzięcie zakłada wymianę w całej Polsce ponad 1,38 mln gazomierzy u...czytaj więcej

eGazomierz
23.07.2025

Rachunki pod kontrolą konsumenta

Kompendium wiedzy dla odbiorców energii elektrycznej w gospodarstwach domowych Wyniki ostatniego badania opinii publicznej przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Regulacji Energetyki wskazują na potrzebę podnoszenia świadomości odbiorców indywidualnych na temat funkcjonowania...czytaj więcej

Rachunki pod kontrolą konsumenta
02.06.2025

Dotyczy działań profilaktycznych podejmowanych przed rozpoczęciem okresu wakacyjnego

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olkuszu w związku z pismem Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, przekazującym polecenie Głównego Inspektora Sanitarnego, dotyczące prowadzenia działań edukacyjno-informacyjnych, w zakresie profilaktyki zapobiegania i zwalczania...czytaj więcej

Dotyczy działań profilaktycznych podejmowanych...
01.06.2021

TPK - Teleplatforma Pierwszego Kontaktu


Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

 

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.


Jeden numer dla całej Polski

Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

Pomoc medyczna w nocy, w weekendy i święta? Otrzymasz ją w TPK

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

 

Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

·wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)

·kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)

·a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.


Jak wygląda rozmowa?

Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

 

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Autor:

autor

Pogoda

8 września Temperatura: 26°C Wiatr: 17 km/h,

Kalendarz

imieniny: