Pozostałe

10.03.2025

Nagroda Gospodarcza Województwa Małopolskiego 2025

Ruszył nabór do Nagrody Gospodarczej Województwa Małopolskiego 2025. To prestiżowe wyróżnienie trafia do firm, które wyróżniają się innowacyjnością, skutecznością działania oraz pozytywnym wpływem na rozwój regionu. Zgłoszenia przyjmowane są do...czytaj więcej

Nagroda Gospodarcza Województwa Małopolskiego...
10.03.2025

Zgłoś kandydata do konkursu „Policjant, który mi pomógł”!

Biuro Prewencji Komendy Głównej Policji już po raz kolejny organizuje ogólnopolski konkurs „Policjant, który mi pomógł”, którego głównym celem jest promocja postaw i umiejętności policjantów osobiście zaangażowanych w pomoc osobom...czytaj więcej

Zgłoś kandydata do konkursu...
20.02.2025

Targi Pracy 2025

SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA TARGI PRACY EDYCJA 2025 17.03.2025 r.  godz. 10:00 – 12:00 Mamy przyjemność zaprosić do uczestnictwa w XI POWIATOWYCH  TARGACH PRACY, które odbędą się w dniu 17 marca 2025 r.,...czytaj więcej

Targi Pracy 2025
20.02.2025

XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza rolników do udziału w XXII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne, którego celem jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą wziąć...czytaj więcej

XXII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne...
31.12.2024

Ogłoszenie

OGŁOSZENIEwyniku otwartego konkursu ofert na realizację zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej, w tym wsparcie rodziny poprzez prowadzenie Placówki Wsparcia Dziennego dla dzieci i młodzieży w Bolesławiu na podstawie art....czytaj więcej

Ogłoszenie
27.11.2024

Apel PIORiN – ostrożnie z fumigantami!

Odnosząc się do ostatnich przypadków zatruć fumigantami, zastosowanymi jako środki do zwalczania gryzoni, Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa apeluje do dystrybutorów i użytkowników środków ochrony roślin o przestrzeganie prawa...czytaj więcej

Apel PIORiN – ostrożnie...
27.11.2024

„Renta wdowia” od stycznia 2025 r. – nowe przepisy o wypłacie świadczeń wraz z rentą rodzinną

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z dyżurów telefonicznych, które przeprowadzi oddział ZUS w Chrzanowie: „Renta wdowia” od stycznia 2025 r. – nowe przepisy o wypłacie świadczeń wraz z rentą rodzinną -...czytaj więcej

„Renta wdowia” od stycznia...
27.09.2024

Aktywny Rodzic

Program Aktywny Rodzic ma ułatwić rodzicom i opiekunom pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywizacją zawodową. Zacznie obowiązywać od 1 października 2024 roku. Z programu Aktywny Rodzic można otrzymać następujące...czytaj więcej

Aktywny Rodzic
27.09.2024

Stop Nielegalnej Eksploatacji

WYDOBYWAJ LEGALNIE! Jesteś osobą fizyczną i masz piasek lub żwir na swojej nieruchomości?Zgłoś do Dyrektora OUG w Krakowie zamiar wydobycia na własne potrzeby co najmniej 7 dni przed rozpoczęciem prac ...czytaj więcej

Stop Nielegalnej Eksploatacji
17.09.2024

Europejski Dzień bez Samochodu

Zarząd Związku Komunalnego Gmin „Komunikacja Międzygminna” w Olkuszu jako organizator komunikacji miejskiej na terenie gmin: Olkusz, Klucze, Bolesław, Bukowno, podobnie jak w roku ubiegłym angażuje się w Europejski Dzień bez...czytaj więcej

Europejski Dzień bez Samochodu
01.06.2021

TPK - Teleplatforma Pierwszego Kontaktu


Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 –  pacjenci otrzymają niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Z platformy mogą korzystać również osoby niesłyszące. Porady udzielane są w kilku językach.

 

Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, gdy poradnie POZ już zakończyły pracę oraz w weekendy i święta. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z bezpłatnym numerem TPK.


Jeden numer dla całej Polski

Pod numerem 800 137 200 dyżurują pielęgniarki lub położne i lekarze gotowi do udzielenia pomocy dzwoniącym pacjentom.

Połączenie jest bezpłatne i może być wykonane tylko z Polski, ponieważ platforma jest przeznaczona tylko dla osób ubezpieczonych i mieszkających w naszym kraju.

 

Pomoc medyczna w nocy, w weekendy i święta? Otrzymasz ją w TPK

Telefony od pacjentów odbierane są od poniedziałku do piątku, w godzinach od 18.00 do 8.00 rano kolejnego dnia, czyli po godzinach pracy poradni POZ.

Platforma działa również całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.

Obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.

 

Zadzwoń, jeśli potrzebujesz nagłej pomocy medycznej, konsultacji, e-recepty lub e-skierowania

TPK działa na podobnych zasadach do nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, z tą różnicą, że konsultacje udzielane są przez telefon. Jeśli poradnia lekarza rodzinnego jest już zamknięta, a stan zdrowia budzi Twój niepokój, wtedy możesz skorzystać ze zdalnej porady z pielęgniarką lub położną, bądź z lekarzem.

Podczas połączenia, w razie potrzeby, personel medyczny może wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Wszystko cyfrowo i wygodnie.

Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:

·wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)

·kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 - 18.00, od poniedziałku do piątku)

·a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.


Jak wygląda rozmowa?

Po połączeniu, pacjent wysłucha krótki komunikat, informujący o dodzwonieniu się na Teleplatformę Pierwszego Kontaktu. Po odsłuchaniu komunikatu, pacjent będzie mógł wybrać język, w którym będzie udzielana konsultacja.

W pierwszej kolejności z pacjentem połączy się pielęgniarka lub położna. Po sprawdzeniu danych pacjenta pod kątem uprawnień do świadczeń opieki zdrowotnej i zarejestrowaniu zgłoszenia, pielęgniarka lub położna przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia pacjenta. Podczas połączenia pacjent może liczyć na profesjonalną konsultację, w czasie której pielęgniarka lub położna może wystawić e-receptę oraz udzielić porad do dalszego sposobu postępowania. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, zaleci wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.

Jeśli pielęgniarka lub położna uzna, że pacjent potrzebuje dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje pacjenta do lekarza, podczas tego samego połączenia.

Konsultacja lekarska rozpoczyna się od uzupełnienia wywiadu przeprowadzonego przez pielęgniarkę lub położną. W czasie rozmowy z lekarzem, po ocenie stanu zdrowia, pacjent może otrzymać e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie. Gdy będzie potrzebna pilnej interwencji medycznej, lekarz zaleci wezwanie do pacjenta zespołu ratownictwa medycznego. Może także skierować pacjenta do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, jeśli pacjent będzie wymagał osobistego kontaktu z lekarzem.

 

Platforma jest dostępna dla osób niesłyszących

Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Autor:

autor

Pogoda

1 maja Temperatura: 18°C Wiatr: 11 km/h,

Kalendarz

imieniny: