Urząd Gminy

30.10.2025

Informacja 

Informacja o godzinach pracy Urzędu Gminy Bolesław w dniu 31 października 2025 r. Informujemy, że w dniu 31 października 2025 r. (piątek) Urząd Gminy Bolesław czynny będzie w godz. 7.00-13.00.  Kasa czynna do...czytaj więcej

Informacja 
29.10.2025

OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH 

OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH Zarządzeniem Nr 0050.113.2025 z dnia 29.10.2025r. Wójt Gminy Bolesław ogłosił przeprowadzenie konsultacji projektu uchwały, w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Bolesław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi...czytaj więcej

OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH 
15.10.2025

Konsultacje 

Bolesław, dnia 14.10.2025 r.   Protokół z przeprowadzonych konsultacji społecznych   1.    Cel konsultacji : Celem przeprowadzonych konsultacji było przedstawienie organizacjom pozarządowym projektu rocznego programu współpracy Gminy Bolesław z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami...czytaj więcej

Konsultacje 
03.10.2025

OGŁOSZENIE o rozpoczęciu konsultacji społecznych 

Bolesław, 03.10.2025 r. OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY BOLESŁAW Na podstawie art. 17 pkt. 11 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r. poz.1130...czytaj więcej

OGŁOSZENIE o rozpoczęciu konsultacji...
01.10.2025

Trwa przebudowa placu zabaw w Laskach

W Laskach przy Klubie Dziecięcym „Leśna Kraina” trwa przebudowa placu zabaw. Jest ona możliwa dzięki dofinansowaniu (w wysokości 300 tys. złotych), jakie Gmina Bolesław otrzymała ze środków Funduszu Pracy w...czytaj więcej

Trwa przebudowa placu zabaw...
19.09.2025

PROGRAM POLITYKI I WCZESNEGO WYKRYWANIA OSTEOPOROZY 

PROGRAM POLITYKI ZDROWOTNEJ WŚRÓD MIESZKAŃCÓW WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLSKIEGO W ZAKRESIE PROFILAKTYKI I WCZESNEGO WYKRYWANIA  OSTEOPOROZY realizowany przez Małopolski Szpital Chorób Płuc i Rehabilitacji im. Edmunda Wojtyły  ul. Kolejowa 1 a, 32-310 Jaroszowiec Plakatczytaj więcej

PROGRAM POLITYKI I WCZESNEGO...
16.09.2025

Konsultacje 

OGŁOSZENIE O KONSULTACJACH Zarządzeniem Nr 0050.93.2025 z dnia 15.09.2025r. Wójt Gminy Bolesław ogłosił przeprowadzenie konsultacji projektu uchwały, w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Bolesław z organizacjami pozarządowymi oraz innymi...czytaj więcej

Konsultacje 
12.09.2025

KRYSTYNA KOWALEWSKA - ZASŁUŻONA DLA GMINY BOLESŁAW

9 września 2025 roku odbyła się uroczysta sesja Rady Gminy Bolesław poświęcona pośmiertnemu nadaniu tytułu ZASŁUŻONY DLA GMINY BOLESŁAW wieloletniemu samorządowcowi, śp. Pani Krystynie Kowalewskiej. Na uroczystość – oprócz radnych...czytaj więcej

KRYSTYNA KOWALEWSKA - ZASŁUŻONA...
18.07.2025

Umowa na przebudowę placu zabaw w Laskach podpisana

Plac zabaw przy Klubie Dziecięcym „Leśna Kraina” w Laskach zostanie jeszcze w tym roku przebudowany w ramach programu Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pn. „Aktywne place zabaw” 2025. 14...czytaj więcej

Umowa na przebudowę placu...
18.07.2025

W przedszkolu w Podlipiu powstaje toaleta dla niepełnosprawnych

W przedszkolu w Podlipiu powstaje toaleta dla niepełnosprawnych Wakacje to okres odpoczynku i urlopów, ale też czas, w którym można przeprowadzać remonty w placówkach oświatowych. W lipcu rozpoczął się remont...czytaj więcej

W przedszkolu w Podlipiu...
22.06.2017

Informacja

Bolesław, dnia 21.06.2017r.


OŚ.6220.2.2017

 

POSTANOWIENIE


Na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016r., poz. 353 ze zm.) w związku z art. 123 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Pana Piotra Nowaka działającego w imieniu Zarządu Drogowego w Olkuszu, al. Tysiąclecia 1a, 32-300 Olkusz,


stwierdzam brak potrzeby


przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK94 z DP1068K do skrzyżowania DK94 z DP1073K oraz odcinka DP1071K”.



UZASADNIENIE

Wnioskiem z dnia 20 marca 2017r. Pan Piotr Nowak działający w imieniu Zarządu Drogowego w Olkuszu, al. Tysiąclecia 1a, 32-300 Olkusz, zwrócił się do Wójta Gminy w Bolesławiu o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK94 z DP1068K do skrzyżowania DK94 z DP1073K oraz odcinka DP1071K”.

Zgodnie z art. 63 i art. 64 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko stwierdza, w drodze postanowienia organ właściwy do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego. Postanowienie wydaję się również, jeżeli organ nie stwierdzi potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.

Organ prowadzący postępowanie wystąpił do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olkuszu o opinię w sprawie obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK94 z DP1068K do skrzyżowania DK94 z DP1073K oraz odcinka DP1071K”.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie pismem z dnia 14 czerwca 2017r.(data wpływu do tutejszego Urzędu 19 czerwiec 2017r.) nr OO.4240.1.192.2017.ASu stwierdził brak konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olkuszu pismem nr PSSE.NNZ.513/14/17 z dnia 25 kwietnia 2017r. (data wpływu do tutejszego Urzędu 27 kwiecień 2017r.) wyraził opinię, że przedsięwzięcie pn. „Przebudowa ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław na odcinku od skrzyżowania DK94 z DP1068K do skrzyżowania DK94 z DP1073K oraz odcinka DP1071K” nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i opracowania raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.


Zamierzone przedsięwzięcie inwestycyjne zaliczone jest do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, dla którego przeprowadzenie oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, zgodnie § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2016r. poz. 71) - drogi o nawierzchni twardej o całkowitej długości przedsięwzięcia powyżej 1 km inne niż wymienione w § 2 ust. 1 pkt 31 i 32 oraz obiekty mostowe w ciągu drogi o nawierzchni twardej, z wyłączeniem przebudowy dróg oraz obiektów mostowych, służących do obsługi stacji elektroenergetycznych i zlokalizowanych poza obszarami objętymi formami ochrony przyrody, o których mowa w art. 6 ust. 1 pkt 1-5, 8 i 9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody).

Planowana inwestycja zlokalizowana jest w województwie małopolskim, powiecie olkuskim, gminie Bolesław. Przedsięwzięcie polega na przebudowie ciągu dróg powiatowych na terenie Gminy Bolesław, w skład którego wchodzą:

- droga powiatowa DP 1068K-odcinek o długości ok. 1,5 km, rozpoczyna się od skrzyżowania z drogą krajową DK94, natomiast koniec zlokalizowany jest za skrzyżowaniem z DP 1073K,

- droga powiatowa DP 1073K-odcinek o długości ok. 1,4 km, rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DP 1068K, a kończy przed skrzyżowaniem z DK94,

- droga powiatowa DP 1071K-odcinek o długości ok. 1,7 km, rozpoczyna się na skrzyżowaniu z DP 1068K, natomiast koniec zlokalizowany za skrzyżowaniem z drogą dojazdową.

Łączna długość odcinków dróg powiatowych przeznaczonych do przebudowy wynosi około 4,5 km.

Tereny planowanej inwestycji zlokalizowane są na terenach ulic i dróg zbiorczych, dróg i ulic ruchu lokalnego oraz ulic i dróg dojazdowych zgodnie z obowiązującym Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego Gminy Bolesław.

Celem projektowanego przedsięwzięcia jest przebudowa oraz wzmocnienie warstw konstrukcyjnych nawierzchni, przebudowa oraz budowa nowych chodników, ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych oraz stworzenie nowego i uporządkowanie istniejącego systemu odwodnienia dla całego odcinka drogi i terenów sąsiadujących.

W stosunku do stanu istniejącego, przeznaczenie obiektu budowlanego, który będzie przebudowywany, nie ulega zmianie. Zmianie ulegają jedynie podstawowe parametry geometryczne drogi oraz nastąpi rozbudowa lub budowa elementów towarzyszących, co spowoduje polepszenie warunków bezpieczeństwa i komfortu poruszania się wszystkich uczestników ruchu.

Przedsięwzięcie obejmuje przebudowę i uporządkowanie istniejącego systemu odwadniania poprzez budowę kanalizacji deszczowej, budowę lub odtworzenie rowów otwartych w miejscach, gdzie do tej pory woda opadowa odprowadzana była po skarpie w przyległy do drogi teren, uporządkowanie, oczyszczenie, odmulenie i pogłębienie istniejących rowów otwartych, zastosowanie ścieków z prefabrykowanych elementów betonowych. W celu sprawnego odprowadzania wód opadowych i roztopowych z nawierzchni drogi zastosowano odpowiednie pochylenia poprzeczne - przekrój daszkowy lub jednostronny oraz nadano jezdni właściwe spadki podłużne.

Zastosowano rowy trapezowe trawiaste. W miejscach gdzie zaprojektowano rowy retencyjno-infiltracyjne lub gdzie koniecznie jest zastosowanie retencji wód, w dnie rowu zaprojektowano dodatkowe palisady betonowe, natomiast w miejscach, w których wykonanie rowów było niewskazane lub niemożliwe, zastosowano ścieki z korytek trójkątnych oraz korytka typu kolejowego z betonowych elementów prefabrykowanych zlokalizowane w zależności od potrzeb w przekroju poprzecznym drogi.

W miejscach występowania przekroju ulicznego, półulicznego oraz w rejonie zatok autobusowych zaprojektowano sieć wpustów deszczowych na studniach ściekowych z osadnikami, z których przykanalikami wody opadowe i roztopowe będą odprowadzone dokanalizacji deszczowej lub do rowu drogowego.

Woda z rowów otwartych będzie odprowadzana do studni wpustowych i systemu kanalizacji deszczowej lub bezpośrednio do odbiorników, którymi będą:

- Kanał Dąbrówka odprowadzający wody do rzeki Białej, pełniący w pewnym stopniu również funkcję rowu odwadniającego tereny przez które prowadzi wody,

- istniejący kanał deszczowy służący odwodnieniu drogi administrowany przez Zarząd Drogowy w Olkuszu,

- ziemia (odprowadzenie do gruntu) - poprzez projektowane rowy retencyjno- infiltracyjne.

W wyniku realizacji przedsięwzięcia nastąpi nieznaczne zwiększenie ilości odprowadzanych wód deszczowych z terenu inwestycji. Niemniej jednak odbiorniki będą w stanie przejąć zwiększoną ilość wód z odwodnianych zlewni.

W bezpośrednim sąsiedztwie analizowanego odcinka, nie są zlokalizowane ujęcia wód podziemnych ani powierzchniowych. Nie zostały również ustanowione żadne strefy ochrony pośredniej ujęć wód.

Teren przedsięwzięcia położony jest w zlewni JCWP Dąbrówka oraz w obrębie jednolitej części wód podziemnych-JCWPd nr 130. Realizacja przedsięwzięcia nie będzie się wiązała ze wzrostem natężenia ruchu. Odprowadzone wody opadowe i roztopowe nie będą zawierać ponadnormatywnych stężeń zawiesin ogólnych i substancji ropopochodnych. Dzięki czemu realizacja przedsięwzięcia nie wpłynie negatywnie na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych wyznaczonych dla JCWP Dąbrówka oraz JCWPd nr 130 jak również nie pogorszy ich aktualnego stanu.

Projektowane roboty budowlane maja charakter liniowy i będą realizowane w znacznej większości w obrębie pasa drogowego. Realizacja inwestycji będzie przebiegać zgodnie z typową technologią dla budownictwa drogowego przy użyciu specjalistycznego sprzętu. W fazie realizacji zostaną podjęte działania mające na celu zapobieganie oraz ograniczenie negatywnych odziaływań na środowisko, m.in. odpowiednia organizacja zaplecza budowy oraz bazy materiałowo-sprzętowej, w szczególności garażowanie ciężkiego sprzętu na terenie utwardzonym, magazynowanie odpadów, olejów i innych substancji niebezpiecznych na uszczelnionym podłożu, używanie sprzętu sprawnego technicznie, a na wypadek niekontrolowanych wycieków z wykorzystywanych urządzeń na placu budowy będą dostępne środki do neutralizacji substancji ropopochodnych, masy bitumiczne oraz kruszywa transportowe będą wywrotkami wyposażonymi w opończe ograniczające emisję oparów asfaltu i pyłów, plac budowy i drogi dojazdowe( w tym jezdnie tego pasa ruchu, po którym będzie się odbywał ruch na czas rozbudowy), będą utrzymywane w stanie ograniczającym pylenie (pyły mineralne).

Podczas robót budowlanych może dojść do chwilowego zwiększenia emisji zanieczyszczeń pyłowych i gazowych oraz hałasu i wibracji z maszyn drogowych i środków transportu, przejazdu pojazdów przewożących materiały sypkie do budowy obiektu wraz z towarzyszącą infrastrukturą oraz pylenia będącego skutkiem prowadzonych robót budowlanych. Emisje te będą miały charakter czasowy, tzn. znikną wraz z zakończeniem prac budowlanych. Zasięg pogorszenia klimatu akustycznego na etapie prowadzonych prac budowlanych można określić na 100-150m od zgrupowania maszyn i sprzętu budowlanego. Prace budowlane w sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej będą odbywały się poza porą nocnego odpoczynku tj. w godz. 6-22. Nieznaczny wzrost poziomu zanieczyszczenia powietrza będzie krótkotrwały i nie będzie przekraczać dopuszczalnych poziomów w powietrzu, a więc nie będzie stanowić zagrożenia dla zdrowia i życia mieszkańców.

W trakcie eksploatacji inwestycji nie będzie dochodziło do powstawania emisji zanieczyszczeń do powietrza innej niż dotychczasowa czyli pochodzące od poruszających się po drodze pojazdów mechanicznych, których ilość nie wzrośnie znacząco w wyniku realizacji przedsięwzięcia.

Realizacja planowanego przedsięwzięcia nie wpłynie na pogorszenie klimatu akustycznego w rejonie inwestycji, ponieważ nie przewiduje się zwiększenia natężenie ruchu pojazdów na poszczególnych fragmentach dróg powiatowych. Zastosowanie nowej nawierzchni, wpłynie na poprawę płynności ruchu, przez co poziom zanieczyszczeń powietrza oraz hałasu emitowanych przez pojazdy do środowiska ulegnie zmniejszeniu. W celu dodatkowego zminimalizowania hałasu w rejonie zabudowy wymagającej ochrony akustycznej zastosowana zostanie tzw. „cicha nawierzchnia” SMA8 o skuteczności redukcji hałasu o min. 3dB.

Ponadto, w przypadku dwóch budynków zlokalizowanych na granicy pasa drogowego. Pełnomocnik Inwestora zadeklarował, skorzystanie z możliwości jakie daje art. 114 ustawy Prawo ochrony środowiska, a mianowicie ochrona przed hałasem polegać będzie na stosowaniu rozwiązań technicznych zapewniających właściwe warunki akustyczne w budynkach. W związku z powyższym po oddaniu inwestycji do użytkowaniu, należy wykonać pomiary hałasu wewnątrz tych budynków i w przypadku przekroczeń wartości dopuszczalnych zostaną dobrane odpowiednie rozwiązania techniczne zapewniające właściwe warunki akustyczne w budynkach.

W fazie realizacji inwestycji powstawać będą głównie odpady z następujących prac: robót ziemnych, ułożenia nawierzchni drogi, usuwania nawierzchni z istniejących jezdni, które będą wymagały przebudowy, funkcjonowania zaplecza budowy. W mniejszych ilościach powstaną odpady komunalne. Do obowiązków wykonawcy będzie należeć zagospodarowanie wszystkich odpadów powstających w fazie budowy. Szczegółowy sposób postępowania z odpadami powinien być zgodny z wymaganiami określonymi w ustawie o odpadach.

Na terenie planowanej inwestycji podczas prowadzonych wizji terenowychi inwentaryzacji nie stwierdzono miejsc występowania płazów, co świadczy o niskiej liczebności batrachofauny w rejonie inwestycji. Stwierdzono natomiast występowanie następujących gatunków ssaków: lis, wiewiórka, kret, jeż wschodni, sarna europejska i dzik euroazjatycki, u których obserwuje się znaczną synantopizację. Przedsięwzięcie z uwagi na fakt, iż nie będzie nowym elementem w otoczeniu, nie wpłynie w sposób istotny na funkcjonowanie ich populacji w skali lokalnej. Niemniej jednak podczas prowadzenia prac budowlanych i projektowych należy zastosować środki minimalizujące oddziaływanie na zwierzęta, w tym: zabezpieczyć wykopy przed wpadaniem w nie płazów i drobnych zwierząt, urządzenia związane z odprowadzaniem wód opadowych z terenu inwestycji należy zaprojektować w ten sposób, aby nie były pułapkami dla zwierząt (urządzenia muszą posiadać rozwiązania zapewniające możliwość wydostania się płazów i zwierząt na zewnątrz).

W ramach przedmiotowej inwestycji planuje się wycinkę około 320 drzew oraz karczowanie ok. 1200 m2 krzewów. Wśród zinwentaryzowanych gatunków nie występują gatunki chronione. W czasie inwentaryzacji przyrodniczej oraz zieleni, nie stwierdzono występowania chrząszczy saproksylicznych, w tym także pachnicy dębowej. Inwestor planuje wykonanie nasadzeń zastępczych, adekwatnych do skali przeprowadzonej wycinki. Wycinkę należy prowadzić poza sezonem lęgowym ptaków (czyli poza okresem od 1 marca do 15 października), a jeżeli nie będzie to możliwe (np. ze względu na przyjęty harmonogram prac lub rozwiązania techniczne) dopuszcza się usunięcie drzew i krzewów w okresie lęgowym ptaków pod nadzorem specjalisty ornitologa, który przed dokonaniem wycinki dokona oględzin pod katem obecności lęgów ptaków. W przypadku stwierdzenia gniazd lub lęgów - prace powinny zostać wstrzymane do czasu wyprowadzenia tychże lęgów. Drzewa znajdują się w pobliżu wykonywanych prac, a nie przeznaczone do wycinki zostaną odpowiednio zabezpieczone przed uszkodzeniami, zwłaszcza otarciami kory i uszkodzeniami systemu korzeniowego.

Ze względu na charakter i skalę planowanego przedsięwzięcia oraz przedstawione w karcie informacyjnej rodzaje oraz wielkości emisji zanieczyszczeń do powietrza, propagacji hałasu, gospodarkę odpadami i gospodarkę wodno-ściekową oraz wpływ na środowisko przyrodnicze, można stwierdzić, że eksploatacja przedsięwzięcia nie będzie powodować żadnych znaczących oddziaływań na środowisko, ani zdrowie i życie ludzi.

Z uwagi na przewidywaną lokalizację inwestycji oraz prognozowany zasięg poszczególnych uciążliwości, transgraniczne oddziaływanie na środowisko nie wystąpi.

Planowane przedsięwzięcie zlokalizowane jest poza terenami chronionymi przyrodniczo, w tym poza obszarami Natura 2000.

W sąsiedztwie punktów włączeń analizowanego ciągu dróg w drogę krajową nr 94 zlokalizowana jest otulina Parku Krajobrazowego Orlich Gniazd (jej granica biegnie po granicy pasa drogowego drogi krajowej).

Najbliżej położonym w stosunku do planowanej inwestycji obszarem Natura 2000 jest obszar Pleszczotka PLH120092, znajdujący się w odległości ok. 620 m w linii prostej od przedsięwzięcia. Planowane przedsięwzięcie, ze względu na swój rodzaj i charakter, zarówno podczas budowy jak i późniejszego użytkowania nie będzie miało negatywnego wpływu na stan zachowania siedliska stanowiącego przedmiot ochrony ww. obszaru Natura 2000.

Powyższe rozstrzygnięcie wynika z przeprowadzonej analizy przedłożonej dokumentacji przedsięwzięcia, w której uwzględniono łącznie uwarunkowania wyszczególnione w art. 63 w/w ustawy, rodzaj i charakterystykę przedsięwzięcia, z uwzględnieniem jego skali i ich wzajemnych proporcji, powiązań z innymi przedsięwzięciami, w szczególności kumulowania się ich oddziaływań, wielkości zajmowanego terenu oraz wykorzystywania zasobów naturalnych, emisji i występowania innych uciążliwości, ryzyka wystąpienia poważnej awarii oraz katastrofy naturalnej, a także jego położenia względem obszarów wrażliwych i cennych przyrodniczo. Przeanalizowano również wielkość i złożoność odziaływania, z uwzględnieniem obciążenia istniejącej infrastruktury technicznej.

Wobec powyższego postanowiono jak w sentencji.


POUCZENIE

Na niniejsze postanowienie nie przysługuje zażalenie.




Otrzymują:

1. Pełnomocnik Inwestora – Piotr Nowak

2. Strony postępowania zawiadamiane w trybie art. 49 Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016r., poz. 23 ze zm.), w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2016r., poz. 353 ze zm.)

3. a/a

Do wiadomości:

1.Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie, Plac Na Stawach 3, 30-107 Kraków

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olkuszu, al. Tysiąclecia 13A, 32-300 Olkusz

Autor:

autor

Pogoda

5 listopada Temperatura: 5°C Wiatr: 7 km/h,

Kalendarz

imieniny: