
Szanowni Państwo,
Nie zaśmiecajmy naszej Gminy!
Pamiętajmy, przyroda jest naszym wspólnym domem i dobrem. A wyrzucanie śmieci w lasach, łąkach i przy drogach to bezmyślność i działanie nie tylko na szkodę natury, ale i nas samych. Rozkładające się odpady są przecież zagrożeniem dla naszego zdrowia.
Przy obecnych możliwościach nikomu nie powinno się opłacać nielegalne wyrzucanie odpadów i śmieci.
Wszyscy właściciele nieruchomości mają obowiązek wyposażenia nieruchomości w pojemniki do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych, natomiast osoby, które zadeklarowały chęć gromadzenia odpadów w sposób selektywny, są dodatkowo zaopatrywane w worki do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy są obowiązani ponosić na rzecz Gminy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Wysokość opłaty
jest zależna od liczby osób zamieszkujących nieruchomość, a nie ilości oddawanych pojemników i worków z odpadami komunalnymi.
Stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynosi:
– 6,50 zł miesięcznie za 1 osobę zamieszkującą nieruchomość – przy selektywnej zbiórce odpadów;
– 13,00zł miesięcznie za 1 osobę zamieszkującą nieruchomość – przy braku selektywnej zbiórki odpadów.
W ramach tej opłaty mieszkańcy mogą oddać wszystkie wytworzone odpady komunalne zmieszane i segregowane bez ograniczeń, zgodnie z harmonogramem wywozu odpadów. Dodatkowo odpady tj.: opony, chemikalia, baterie i akumulatory, gabaryty, zużyty sprzęt RTV i AGD, gruz, odpady zielone i przeterminowane leki można zawieźć do Punku Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (PSZOK).
Odpady budowlane i rozbiórkowe w postaci gruzu, pochodzące z drobnych remontów nieruchomości są przyjmowane w ilości: 1 tona odpadów/rok/budynek mieszkalny lub lokal mieszkalny.
PSZOK zlokalizowany jest w Ujkowie Starym przy składowisku odpadów i czynny jest w środy i soboty w godz. 700-1300.
Właściciele nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, obowiązani są do zawarcia indywidualnej umowy na odbiór odpadów komunalnych z firmą, odbierającą odpady na terenie Gminy Bolesław.
Opłatę za odbiór odpadów komunalnych, powstałych w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej, uiszcza się na rzecz firmy, z którą właściciel nieruchomości zawarł umowę.
Właściciele nieruchomości mieszanych zobowiązani są do uiszczania opłaty w Gminie – za część dotyczącą nieruchomości zamieszkałej oraz do indywidualnego zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych powstałych w wyniku prowadzonej działalności gospodarczej.